2015. január 13., kedd

A rendőrök sem bírtak velük

A helyzet nem rossz, hanem kétségbeejtő

Az iskola, ahol dolgozom, olyan gyerekek gyűjtőhelye, akik sehol sem tudtak megmaradni: magatartászavarral küzdenek, agresszívek. A harmadik és negyedik osztályba járó kisdiákok (6 + 4 gyerekről van szó) gyakorlatilag kezelhetetlenek. Én a harmadikosoknál próbálok meg segíteni a tanítónőnek, azaz próbálnék, ha nem lenne folyton beteg. De egy egész hetet sem bír ki tanítványai között. (Mondjuk azt végképp nem értem, miért ment gyógypedagógusnak, mit gondolt, amikor elvállalta itt a munkát, de mindegy is.) A helyzet annyira rossz, hogy a rendőrség igen tapasztalt és szakavatott munkatársai jöttek ma erőszakmentes kommunikációs tréninget tartani. Merthogy a gyerekek kizárólag egyetlen megoldási módszert ismernek: a verekedést, egymás felmenőinek vaskos szidalmazásával körítve. Én csoportmegbeszélésen voltam, ezért csak később értesültem az eredményről: a rendőrök fölfüggesztették a tréninget, mert még ők sem bírtak velük. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése