2015. február 16., hétfő

Elgurult a gyógyszere

Van az úgy, hogy a tűz kifog a tűzoltón

Nem igaz, nem gurult el az a fránya gyógyszer, az anyukája felejtette el beszerezni. Ezt maga (nevezzük így) Bastian mesélte el délben, amikor a már megszokott túlpörgéséhez képest ezerszeresen túlpörögve jött ebédelni. Első mozdulatra leverte az evőeszközt, aztán kiborította a teát, majd rendcsinálás címszóval mindent összekutyult. Egyedül volt az asztalnál, de olyan műsort adott, mintha mind a tíz széken ültek volna. Bastian hiperaktív, gyógyszert kap, hogy valamennyire koncentrálni tudjon. Gyógyszerrel se könnyű vele, mert folyton jár a szája, állandóan vitatkozik, és bármilyen érvnek hosszasan ellenáll. Szerinte nem az a megálló jön, ami jön, a matek leckét nem úgy kell megoldani, ahogy kell...és sorolhatnám. Aztán, amikor már maga is rájön, hogy nem volt igaza, hirtelen száznyolcvan fokos fordulatot vesz és teljes erővel állítja, hogy ő nem is azt mondta, amit, hanem pont az ellenkezőjét. Én jól szórakozom rajta. De ma tényleg nagyon fárasztó volt. Miután megjöttek a hatodikosok és teljes hangerőre kapcsoltak, hosszasan győzködtem, menjünk át a média terembe, hogy meg tudja csinálni a matek leckéjét. Nagy nehezen beadta a derekát. De kerek hatvan perc alatt sem volt képes három szuper könnyű feladatot megoldani. Cserében végig kellett hallgatnom egy német komikus több előadását, egy hosszas okfejtést arról, miért rángatózik a lába. kiselőadást tartott a fociedzéseiről, és közben énekelt, vijjogott, vadul gesztikulált, föl-fölpattant és vihogott. Próbáltam motiválni: egy feladat, egy menet pingpong. Erre nagy nehezen hajlandó volt néha egy-egy számot leírni, változatlan műsor kíséretében. Én gyógyszerellenes vagyok. Nagyon. De ma délután beláttam, hogy van az a probléma, amit nehéz lenne gyógyszer nélkül megoldani. Persze meg lehetne, ha Bastian anyukája nem volna munkanélküli és internetfüggő, ha több energiája és figyelme jutna a fiára, ha minden igyekezete a fiára irányulna. Még évekkel ezelőtt találkoztam egy pszichiáterrel, aki Ayres-terápiával sikeresen "gyógyított" hiperaktív gyerekeket. Az idézőjel azért fontos, mert a hiperaktivitás nem betegség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése